Győrfi Kata: az ágyhoz képest
olyan helyekre mennék, ahol nem vesz körül semmi. nem az ágyhoz képest balra, nem közvetlenül az ablak előtt. mint azok a szavak, amik a körülöttük
olyan helyekre mennék, ahol nem vesz körül semmi. nem az ágyhoz képest balra, nem közvetlenül az ablak előtt. mint azok a szavak, amik a körülöttük
Zöldes katódfényben úszik a szoba. Apa és anya alszanak a másik ágyon. Nem ébrednek fel a tévé suttogására, apa elnyúlt a fal felé fordított fejjel,
a főút üres a főút üres. csak a mi kilométeróránk pereg, csak a mi kocsinkat húzza magához, csak arra ugrik rá az est. épp
A nyilvános táncoktatás Magyarországon a 19. század második felétől a 20. század közepéig nem előadó-művészeti, netán művészetpedagógiai probléma volt, hanem egyrészről erkölcsrendészeti ügy, másrészről –
(Kiállítás Sárospatakon) Nagybánya városának neve összefonódik a magyar képzőművészet történetének kimagasló korszakával. Az 1896-ban, Hollósy Simon által alapított művésztelep évtizedekig meghatározó művészeti műhely volt a
A Sárospatakon nevelési modellt teremtő Comenius a művészeti nevelés szerepét és fontosságát írásaiban többször kiemelte. Az ő szellemi örököseiként az egykori Comenius Tanítóképző Főiskola (ma
Az első saját élményem a társadalmi részvételről A hetvenes évek végén fiatal és szakmai ambíciókat tápláló csapatban dolgoztunk az ország akkori legnagyobb lélekszámú lakótelepén, népművelőként.
Az UNESCO világörökség részének ajánlja a nemzetközi temetkezési kultúrával foglalkozó világszervezet (FIAT/IFTA) a magyar kopjafejfás temetőket – erről a szervezet 2014. május 28–31-én Düsseldorfban tartott
Az alábbi cikk összefoglalni igyekszik mindazon információkat, amelyek Fáy András sárospataki tanulmányaival kapcsolatosak.[1] Fáy pataki diák volta köztudomású, ugyanakkor az 1793–1799 között kisdiákként, 1803–1804-ben pedig
Pedro Arrupe jezsuita rendfőnök a „másokért élő ember” eszményének megfogalmazásával a 20. században a jezsuita nevelés központjába állította a szociális gondoskodást. E tanulmány a nagyhatású