Látótér
Olvassa el rovatunk legújabb, vagy böngésszen a régebbi tartalmak között
Egey Emese: Régi kertek Sárospatakon
Az egykori és részben ma is meglévő ismert és kevésbé ismert sárospataki kertek, parkok: a Várkert, az Iskolakert és a két fő oktatási intézmény, a
Kökényesi Nikoletta: A pedagógiai kommunikáció retorikai jellemzői
A digitalizált technikai környezet és a társadalom állandó változása a pedagógusok szerepét, feladatkörét és kompetenciáit is változásra, átalakulásra készteti. A tanárok, oktatók feladatköre egyre bővül.
Trencsényi László: Folklór, folklorizmus, neofolklorizmus – és pedagógiai alkalmazásuk
Esszém bevezetésképpen tisztelettel emlékezem azokra a kollégákra, akikkel 1974-ben fiatal szakemberként éppen itt, Cigándon találkozhattam, s szerezhettem tőlük tapasztalatokat azokról a kérdésekről, amelyekről az azóta
Balázsi Károly: Egy ősi mesterség intézményesülése Magyarországon. A közösségi művelődés történetisége
A közösségi művelődés rendszerszintű intézményesülését e művelődéstörténeti sorozatban az 1945-ös korszakváltó esztendővel indítjuk. A 20. század két világháborúval sújtott korszakát lezáró évben már a szabadművelődés
Soltész Márton: Csurka István és az Írószövetség. Pillanatképek, 1963–2012
Pillanatképek, 1963–2012[1] Nagy fába vágja a fejszéjét, aki Csurka István és az Írószövetség kapcsolatát próbálja elbeszélni. Hisz ismernie kell egyfelől az Írószövetség 1945 és 2012
Rózsai Tivadar: A „pataki szellem”
Rózsai Tivadar (1914–1990) a 20. század utolsó harmadának legnagyobb hatású református vallástanára volt. Bár az esztergomi ferences rendi Szent Imre reálgimnáziumban érettségizett, a református lelkészi