Máté Anett – Kéz
Egy. Derengő kehely, kancsó, anyaméh. Meleg tejbe mártott ujjakkal megrajzolod világod körvonalait. Talán kitöltöd, talán úgy hagyod. Többnyire próbálkozol. Kettő. Nem számolsz. A tűhegyen billegő
Egy. Derengő kehely, kancsó, anyaméh. Meleg tejbe mártott ujjakkal megrajzolod világod körvonalait. Talán kitöltöd, talán úgy hagyod. Többnyire próbálkozol. Kettő. Nem számolsz. A tűhegyen billegő
Remember: gyerekkor Most, hogy letepert kissé a szokásos őszi taknyos járvány, érzem, hogy a kezemet régóta csak én fogom. Éjszaka. Gyerekkori szokásom volt, ha féltem
Rakj rendet, drágám, takaríts ki, csinálj huzatot, az majd vígan kipenderíti a legyeket. Csiszáld fényesre az ablakot, mosd fel a padlót. Utasítsd ki A pókot
Tanulmányomban először felvázolom a vizuális kommunikáció folyamatát és a folyamatban ható tényezők összefüggéseit, s mindezt megkísérlem egy kommunikációs modellben összefoglalni. Szándékomban áll a vizuális kommunikációra
A Miskolci Egyetem Comenius Tanítóképző Főiskolai Kara (a korábbi Comenius Tanítóképző Főiskola) Művészeti Nevelési Tanszékének vizuális művészetekkel foglalkozó oktatói évek óta sikeresen alkalmazzák az alkotóművészet
Magyarországon a rendszerváltozás óta gyakran találkozunk az etnikum, multikulturális és interkulturális nevelés és oktatás fogalmakkal. Ezeket elsősorban a roma gyerekek nevelésével-oktatásával kapcsolatban használjuk, és sajnos
A Föld folyóinak és a mellettük élő népeknek a kapcsolata az emberiség kialakulása óta rendkívül sokoldalú, térben és időben is gyakran változó. Ezt a folyamatot
Bibó István 1940-ben Erdei Ferenc tudományos teljesítményének vizsgálata kapcsán állapította meg, hogy „az ún. “falukutató” irodalom megítélése és értékelése körül meglehetős fogalomzavar uralkodik”. Ennek okát
Aligha felejtette el, és nehezen bocsátotta meg a művelt Nyugat, hogy a 9-10. század fordulóján, a Kárpát-medencébe érkezett (Attila rettegett emlékű – „Isten ostora” –